diumenge, 21 de maig del 2017

4.7. Emmagatzematge en el núvol o cloud

S'ha acabat el fet de tenir un lloc específic a l'empresa per guardar la gran quantitat d'arxivadors amb documents importants. L'últim en gestió de documents és treballar al nuvol, una forma de guardar arxius en internet que ens garanteix comoditat i seguretat.

Els avantatges que ens proporciona aquest sistema de gestió són moltes, i és que no només proporciona una capacitat d'emmagatzematge molt gran per pocs diners, a més ens permet accedir-hi als documents de forma fàcil amb una cerca simple i recuperar arxius perduts de forma senzilla.

Ens permet emmagatzemar qualsevol tipus de document i només necessitarem un dispositiu amb accés a internet per arribar als documents. El seu funcionament és senzill. Es disposa d'una unitat d'emmagatzematge privada, associada a una conta a la plataforma, que les podem organitzar en carpeta per pujar i ordenar aquells documents que vols emmagatzemar. Només has de registrar-te i vincular la teva unitat d'emmagatzematge a un e-mail. 

En aquesta forma d'arxivar pots donar accés a altres treballadors o company de feina a un arxiu concret o un conjunt d'ell a través d'un e-mail que enllaça a la carpeta o es concedeix permís de visualització. Això no només el converteix en un sistema de gestió còmode, a més en permet crear un sistema de gestió documental dins l'empresa.

El seu avantatge empresarials:
  • Ens permet emmagatzemar tota la documentació sense ocupar espai físic.
  • Disminueix el risc de pèrdua de documents i redueix el temps de cerca a l'arxiu.
  • Elimina la necessitat de contractat a un gestor de documents (a les grans empreses)
  • Permet l'accés a tots els treballadors mitjançant sistemes de seguretat com contrasenyes o e-mails corporatius.
  • Estalvia temps i l'esforç a l'hora d'ordenar els arxius i facilita la seva cerca i posterior emmagatzematge.

Utilitzar un gestor de documents al nuvol ens proporcionen, no només avantatges administratives, a més redueix els recursos utilitzats i el risc de deteriorament o pèrdua de documents importants.

Aquesta eina ens fa veure com la tecnologia pot ajudar-nos en la gestió empresarial, i com pot convertir tasca complicades (com la d'ordenar documents) en més simples i accessibles a tots els membres de l'empresa.

L'ús de la tecnologia per facilitar les labors empresarials del dia a dia és una decisió que prenen cada vegada més empreses, i s'imposen als mètodes de gestió tradicionals, gràcies a la reducció dels costos i la seguretat que transmet.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada