En aquest tema el que més hem tractat són les lleis que regulen el bon funcionament de les dades, que tothom té dret a la seva privacitat, per això es van crear les normes necessàries.

S'ha de limitar l'accés als documents per complir amb la llei de tractament de dades. Els sistemes d'arxius moderns permeten assignar permisos de visualització, modificació i/o d'execució (si són informàtics). No vols que ningú pugui accedir, de forma gratuïta, a patents o informacions delicades dels nous projectes; si passes, podria ser que la competència s'avancés. Amb la Llei de Protecció de Dades, podries tenir pèrdues d'informació, a més, d'una multa per no complir la Llei.

La documentació que hi sigui a les oficines (arxiu actiu/gestió) han de romandre sota custòdia d'un empleat responsable que tindrà la clau.
Si és documentació digitalitzada, només tindrà accés aquell que tingui el codi de seguretat.


Per protegir la documentació es tenen fer Backups (còpies de seguretat) dels arxius, i si tens un servidor, guardar la informació abans de tancar l'oficina.
Complir amb totes les lleis existents per evitar l'ús fraudulent de la documentació.
Existeix la Firma Electrònica, i aquesta és una eina molt útil a les empreses per temes de documentació amb les administracions públiques.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada